שווים בין כולם: פרויקט העצמת אנשים עם צרכים מיוחדים בנחל שורק: “הלוואי שנפתח את ליבנו לקבל את השונה על פי יכולתו”

במועצה אזורית נחל שורק מתקיים פרויקט להעצמת אנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מדובר בחבירה מדהימה של המועצה למיזם ארצי של החברה למתנ”סים ”שווים ללא גבולות” שנבנתה במיוחד לחודש פברואר ”היוצא מן הכלל” מבחינת מספר הימים שבו.

בתכנית שנבנתה מראש ברגישות ובאהבה על ידי צוות מיוחד מהמועצה והמתנ”ס אפשרו לתושבים להצליח להתחבר לעולמם של בעלי הצרכים המיוחדים. במסגרת התכנית – מפגשים בסלון עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מופע, הקרנת סרטים, סיורים, סדנאות וכל מה שעשוי לעזור לסיפורם של בעלי הצרכים המיוחדים להיות פחות שקוף ועל ידי כך לעודד את השווים במועצת נחל שורק.

החודש נפתח בהופעה של אלרועי ודפנה אדרעי – בני זוג בשנות השלושים לחייהם, שניהם מתמודדים עם נכות קשה שנגרמה להם כתוצאה משיתוק מוחין. דפנה ואלרואי לימדו את הסובבים איך הרוח מסייעת לתת מזור למצוקת הגוף. שחקני ”הרצון לנצח” הגיעו למשחק בית עם הקבוצה הבוגרת שלנו ”אליצור נחל שורק”. מדובר בשחקנים עם לקות קוגניטיבית כגון תסמונת דאון, אוטיזם וכד’. הם השמיעו סיפורים אישיים על מסע בגידול ילד מיוחד.

בחפץ חיים סיפר דוד פומברג אבא של יאיר פומברג על מסע גידולו של יאיר כילד עם תסמונת דאון עד שנעשה ”כוכב להקת שלווה” ועל האתגרים הלא פשוטים שאחים, אחיות והורים לילדים כאלו מתמודדים איתם. ביד בנימין התארחה אסתר גם אצל משפחת יידוב. אסתר שיתפה אסתר את הקהל בסיפור המרתק אודות בנה, מתניה ותיארה כיצד לאורך השנים נאבקה המשפחה למציאת מסגרת לימודית המתאימה לילד הלוקה באוטיזם, למימוש זכויותיו ולשילובו המיטבי בחברה.בנוסף שני אדר ששיתפה באתגרי ההורות בגידול ארבעה ילדים כאמא לקוית ראיה. באותו ערב בבית משפחת וילנר שבבני הכירו את לירון כהן בת המושב. לירון עוד מעט בת 20 היא מושתלת שתל קוכליארי מגיל שנה בשתי אוזניה, ולמרות זאת אורח חייה רגיל, והיא משרתת שנה שנייה בשרות לאומי במשרד הביטחון בתפקיד מסווג.

ביום רביעי לקחו 35 ילדים עם צרכים מיוחדים ליום של כיף בחרמון באוטובוס מונגש. הנסיעה התאפשרה בזכות שמעון פריינטה יו”ר עמותת ארז לחילוץ והצלה שמנגיש ימי כיף ופעילות לילדים נכים. בזכותו, הילדים הצליחו לעשות מה שבודדים זוכים לו כמו נסיעה בחתול שלג, מזחלות כלבים ועוד. במוצ”ש האחרון נהנו תושבי המועצה מסרטו של יענקל גולדווסר ”שרוכים” המדבר על גדי – בחור המתמודד עם אוטיזם ויתום מאימו שעושה את כל הדרך כולל התגברות על מהמורות עד להשגת אישור לתרומת כלייתו שלו לאביו חולה הדיאליזה. עם זאת התקיימה הצגה “מיוחדת” של תיאטרון מטמון – הצגה לגיל הרך על קבלת השונה. ברביעי הקרוב שיחה עם אביעד פרידמן מחבר הספר “ביום בו תקרא לי אבא”. אביעד יספר את סיפור גידולו של בנו האוטיסט אברומי, סיור לשלווה, ניידת המשאלות לילדים עם צרכים מיוחדים ופעילויות שיתופיות נוספות בבתים המיוחדים של נחל שורק – בבית החם לנערות, במועדונית שמ”ש לילדים, בבית הסיעודי ובמרכז היום לקשיש.

אלי אסקוזידו ראש מועצה אזורית נחל שורק על המיזם: “אני שמח שנעשים אצלנו כל המאמצים על מנת לחבק ולתת מענה לכל אדם באשר הוא אדם. בחודש הזה יש לנו את הזכות לשתף את כל הקהילה בעשייה, בחינוך וברצון לפתיחת הלבבות והלוואי שנפתח את ליבנו לקבל את השונה על פי יכולתו”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן