news08.net/ads.txt

תושבים לראש מועצת קריית עקרון: “הצטרף למאבק נגד המפעל שמסכן את האזור”

מטה מאבק ברנר ותושבים מקריית עקרון יפגשו לראשונה עם ראש מועצת קריית עקרון, חובב צברי. הפגישה, שנקבעה ביוזמת מטה המאבק, נועדה להציג לראש המועצה את הסכנות המאיימות על תושבי האזור כתוצאה מהשימוש של מפעל ‘תדיראן סוללות’ בחומרים קטלניים. התושבים רוצים להדגיש לראש המועצה כי המעבר של המפעל למועצה אזורית ברנר ימשיך לסכן גם את ביטחונם של תושבי קריית עקרון וכי יש חובה לטפל בדחיפות בבטיחות התושבים.

התושבים צפויים להציג בפני צברי חוות דעת חדשה שנכתבה על ידי אחד מהמומחים בתחום החומרים המסוכנים בישראל. חוות הדעת מפרטת את הסכנות שעולות מתוך בדיקות נוספות שבוצעו על ידי מומחים סביבתיים על החומרים המסוכנים שבשימוש המפעל, אופן אחסנתם ושינועם אל המפעל. ממצאים אלו הוצגו גם למשרד הגנת הסביבה, שהחליט בעקבותיהם לבצע בדיקה מחודשת ולדרוש מנהלת ‘תדיראן סוללות’ הבהרות והתייחסות לסיבות שהובילו לפערים המהותיים מדיווחי המפעל למשרד.

יו”ר מטה המאבק, הדר אונה: “אנו מקווים שנמצא אוזן קשבת אצל ראש מועצת עקרון, חובב צברי. אין לנו ספק שהוא פועל בראש ובראשונה לביטחון התושבים ולמען האינטרס הציבורי. חשוב לנו להציג את הסכנות שמרחפות על כל תושבי האזור, גם במיקומו הנוכחי וגם במיקומו המתוכנן של המפעל, שכן הסכנה לתושבי שני היישובים נשארת דומה. המלצות המומחים בדבר מסוכנות המפעל ברורות ומדויקות ומובילות למסקנה אחת – המפעל חייב לעבור לאזור תעשייה כבדה, רחוק מבתי מגורים ואזורי מסחר. אנחנו מצפים להמשיך את שיתוף הפעולה עם תושבי עקרון ומקווים שראש המועצה יבין מה עומד על הכף, בכדי שיחד, נוכל להסיר את תרחישי האימים שמרחפים מעל ראשנו בכל יום”.

מפעל ‘תדיראן סוללות’ פועל כיום בלב קריית עקרון, סמוך לאוכלוסייה, ועתיד לעבור באופן אבסורדי 700 מטר מערבה בלבד, לכניסה לגבעת ברנר. השטח המיועד סמוך לבית הספר האזורי, גני ילדים, שכונות מגורים ואזורי מסחר. במקרה של דליפת חומ”ס, יאלצו תושבי האזור להתפנות בתוך זמן קצר. חשיפה לחומרים הכימיים בהם נעשה שימוש במפעל עלולה להביא לפגיעות קשות עד מוות בתוך דקות עד שעה מרגע החשיפה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן