news08.net/ads.txt

״דיירי נוה עמית חגגו היום את ״מבצע דוגו״ בחגיגת פלאפלים

“עבור רבים מאיתנו – ניצולי השואה, שנותרו בחיים כנגד כל הסיכויים זהו ניצחון גדול”

כמדי שנה ב-18 לינואר מתקיים ״מבצע דוגו״ שהחל כיוזמה של ניצול שואה – דוד לייטנר (בכינויו ״דוגו״), 93, שהבטיח בכל שנה בתאריך שבו השתתף בגיל 14 במצעד המוות ב-18/1/1945 עם עוד כ-60 אלף אסירים ויהודים, לחגוג את הישרדותו באכילת פלאפל ומאז ועד משפחת לייטנר דואגת לקיים את המנהג.

מאז שנת 2016 מוזיאון ״בית העדות״ החליטו להפוך את המנהג הפרטי של משפחת דוגו למנהג שאליו יצטרפו אנשים מכל רחבי הארץ והעולם, יאכלו פלאפל ויעלו תמונות לרשתות החברתיות וכך יתרמו להנחלת זיכרון השואה שגם חל בחודש זה.

ל״מבצע דוגו״ הצטרפו היום גם דיירי הבית של דיור מוגן ״נוה עמית״ שברחובות, הדיירים עם צוות ההנהלה בחרו לאכול בצהרים מנות פלאפל ולהעלות את שמו של דוגו לצד ניצולי וניצולות שואה שחיים בדיור המוגן וחלקם הסכים לחלוק את סיפור הישרדותם.

דוד יעקוביץ ניצול שואה ציין: ״עבור רבים מאיתנו – ניצולי השואה, שנותרו בחיים כנגד כל הסיכויים זהו ניצחון גדול לצד העובדה שבנינו, הקמנו את מולדתנו, ביתנו ומשפחתנו בארץ ישראל ובתקווה שהדורות הבאים ישמרו על הבית שלחמנו בעדו. שיזכרו את ההיסטוריה, את הערכים שעליהם הבטיחנו להקים את מדינת ישראל ובראשם: ערך האדם״.

לדברי אפרת רינגל, מנהלת התרבות ב״נוה עמית״: ״תמיד מרגש לראות כיצד מחוות מהסוג הזה מצליחות לחבר, לאחד ולשמר את הזכרון הקולקטיבי של השואה, כשכל בני הדור שותפים להמשך הנחלת הזיכרון ומציאת דרכים יצירתיות ונוספות כדי להוסיף ולשמר את השואה ליתר הדורות הבאים״

צילום: אפרת רינגל | יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן