news08.net/ads.txt

לזכרה של אסתר ברק ז”ל מיבנה | המכתב האחרון

השבוע משפחתה של אסתר רבנסרי ברק ציינה 30 יום לזכרה. בחלוף הימים נחשפו מכתביה המצמררים של אסתר

מספר חודשים לפני היום הארור. “בורא עולם, ברצוני להודות ולהודות ולהודות על כל הטוב שאתה נותן לי, על החיים היפים, על הבריאות והפרנסה”.

כאמור, אסתר נגעה באנשים רבים בזכות הנתינה הגדולה ושיעורי התורה הרבים שעשתה. ומקורבים רבים ביקרו את משפחת ברק במהלך השבעה והחודש האחרון. “האובדן שלה השאיר הרבה אנשים בהלם ותדהמה. עד היום באים אליי לעבודה ואני מוצאת את עצמי מרגיעה אותם”. כך אמרה בתה עומרית. “מתחילת החודש כל שבת עשינו מתחת לבית שלה תהילים של כ-70 נשים עם הרבנית ריקי ישראלי המדהימה שזה המקום באמת להודות לה ולכולן. שבאו על אף הקושי לעילוי נשמתה. (אמא שלי הייתה הולכת למרחקים בחום אימים ואחרי טיפולים, מאמינה שהרגישו צורך להחזיר לה)”.

עומרית שליוותה את אמה במרוצת השנים, הספידה מעל קברה: “חודש! עבר חודש, 30 ימים בלי שיחה ממך בבוקר, בלי הודעה עם סמיילי מנשק קורץ או לב אדום פועם. חשבתי אולי יקרה נס וכל זה רק חלום? אולי המשיח עוד דקה פה ואז את מגיעה אלי על כנף של מלאך כולך מוארת ושמחה, אבל בורא עולם רצה אחרת, ולו יש תכנונים משלו.
עכשיו, כשאנחנו מביטים על המצבה שלך לא היה לנו צל של ספק שהמשפט ‘אין עוד מלבדו’ שכל כך אהבת, שעליו נשענת עד נשימתך האחרונה יהיה חרוט מעל מיטתך החדשה. ואנחנו, מבינים שזהו, זו המציאות החדשה שלנו, בלעדייך.
נוחי על משכבך בשלום אמא אהובה שלי אי שם קרובה לאבא אילן ז”ל. בטוחה שאתם שם יחד במקום שהכי צמוד לבורא העולם. שמרי עלינו!! שלחי לנו כח!!! שלחי לנו הבנה תמימה בדיוק כזו שהייתה לך שאין עוד מלבדו!!!, קשה לי!, ואוו אמא כמה שקשה לנו!! אין שום הסבר לחיסרון שלך, לחלל הענק הזה שהשארת אצל כולנו. אצל כל האוהבים אותך. אמאל’ה שלי כמה שאני מתגעגעת אלייך!! בתך האוהבת עד אין סוף, עומרית”.

במהלך החודש האחרון, נחשפו מכתבים מצמררים של אסתר מתפללת לבורא עולם לחזק אותה ולאפשר לה לזכות את הרבים ולהמשיך להצעיד נשים רבות אל החופה. מכתבים אלו ממחישים בצורה המדויקת ביותר עד כמה אסתר הייתה צדקת, והנתינה היא ערך עליון מבחינתה. “בורא עולם, ברצוני להודות ולהודות ולהודות על כל הטוב שאתה נותן לי, על החיים היפים, על הבריאות והפרנסה. בורא עולם, ברצוני לבקש ממך שהכל שלך, תרפא אותי מהמחלה שכבר איננה ותחזיר לי מאור עיניים ואני בעזרתך אפרסם את שמך הקדוש ואעשה זיכוי הרבים, וכן אעשה מסיבת הודיה לשמך יתברך. תודה, תודה, תודה לך אבא, אני כל כך אוהבת אותך על כל מה שנתת לי ותיתן לי בבקשה אל תעזוב אותי. תעזור לי לזכות את הרבים ולפרסם את שמך. אוהבת אותך, אסתר”.

מלבד מכתביה, אסתר דאגה לברך נשים רבות ולזכות אותן. אחת מהן מספרת על סיפור יוצא דופן במהלך הכרותה עם אסתר. “רציתי להמחיש עד כמה אסתר היא אישה צדיקה ועוצמתית. אחרי כמה ניסיונות להביא ילדים לעולם, ואחרי 2 הפלות קשות, הבאתי לעולם נסיך יפה. יום אחרי הלידה בישרו לי שיש לתינוק חסימת מעיים. עשו לו ביופסיה ע”מ לשלול דברים אחרים ל”ע. אחרי טיפול בחסימה התינוק הצליחה לעשות יציאות בכוחות עצמו ברוך ה’ והכינו אותנו לשחרור. את תוצאות הביופסיה נקבל בדואר. הגיע יום השחרור היום הכי כייף לכל הורה בישראל. אבל לצערי, לא לנו. הגיעה אחות ובישרה לנו בשורה שלא אאחל לאף אדם בישראל. התינוק נדבק בפגיה בחיידק אלים בדם. חשבתי שזהו. העולם קורס תחתיי, החיים נגמרו לי. במקום להשתחרר הביתה, התינוק מועבר לבידוד להמשך טיפול. גם אני לא מתקרבת, לא נוגעת בו ואפילו לא מריחה אותו. סוף סוף בורא עולם נתן לי מתנה, כבר רוצה לקחת אליו?? נשארנו בבית חולים ושאף אחד לא ידע מה זה לראות תינוק שרק נולד מחובר למכשירים. עושה צילומי מח, ראות, כליות וכדומה.

מאותו רגע חייה השתנו מקצה לקצה לאחר הכרותה עם אסתר במעלית. אסתר שהבחינה במצוקתה של האישה: “עם בורא עולם-אין משחקים!! (במאמר מוסגר- בעבר הייתי עם כיסוי ראש עשיתי התרת נדרים והורדתי. אני באה מבית חילוני וזה היה קשה מאוד עבורי) את רוצה להציל את התינוק שלך? קחי עכשיו מיד כיסוי ראש! אמרתי לה בבכי אבל אסתר, זה קשה לי! ואסתר אמרה ‘לך קשה? תראי את התינוק שלך, לו קשה. כמה בדיקות, כמה תרופות,כמה דקירות, צילומים. קחי כיסוי ראש ואני מבטיחה לך שבורא העולם יציל לך אותו מהחיידק הארור הזה ויחזור אלייך בריא ושלם'”.

מאותו לילה, בהחלטה משותפת עם בעלה,  לקחת על עצמה חצי כיסוי ראש וצניעות. “זרקתי את כל הבגדים הלא צנועים. בעלי החליט לא לנסוע בשבת ולהתקרב לאט לאט לדת. בינתיים תוצאות הביופסיה נשלחו – והתוצאות תקינות ב”ה ואין שום מחלת מעיים. סיפרתי לאסתר בהתרגשות ואסתר אמרה לי עכשיו תתקדמי עוד שלב, שלב הכרת התודה לבורא. תראי לו שאת מודה לו על הביופסיה ותראי איך גם החיידק יעלם. ובאמת כך היה. באותו ערב עשינו יחד הפרשת חלה, בכינו, זעקנו והתפללנו למרומים שיציל לי את הילד, וקיבלתי על עצמי כיסוי ראש מלא.
בינתיים, בבית חולים הביאו לילד אנטיביוטיקה נגד החיידק שלא רצה להיעלם וזה לא צלח. והחיידק היה אלים ועקשן. ונשאר בגופו הקטן. הרופאים, עדכנו אותנו שיש להתקדם צעד ולתת לו אנטיביוטיקה מאוד חזקה עד כדי סכנת חיים. לא הייתה לנו שום ברירה אחרת והסכמנו”.

לאחר טיפול אינטנסיבי ההלם הכה בה. בביקור בביה”ח, שאלה את הרופאה האם יש שינוי, והתוצאה לא איחרה לבוא. “הרופאה התקדמה אלי בחיוך ונתנה לי חיבוק ענק ואמרה מצאנו תרופה לחיידק, התינוק שלך ניצל. לא האמנתי למה שאני שומעת. חוץ מבכי של התרגשות לא הצלחתי להוציא מילה מהפה. רצתי לאסתר הביתה לעדכן אותה להודות לה על כל הטוב הזה שקרה! כמובן אסתר אמרה אין עוד מלבדו!! אין עוד מלבדו!! הכל ממנו יתברך! בואי, תראי לו שאת רוצה שוב להודות לו בפעם השנייה ותקבלי עלייך שמירת נידה. ואכן, על אף שבעלי בתחילה היסס. אסתר דיברה איתו והוא השתכנע. כיום אני שומרת שבת, הולכת בצניעות ושמה כיסוי ראש מלא!! הודו לה’ כי טוב. אסתר אהובה שלי, תודה לך שהיית איתי. תודה שלווית אותי בכל צעד ובכל כאב. תודה לך על ההזדמנות האדירה לחזור בתשובה. בטוחה שהסיפור שלי הוא קטן בתוך ים סיפורים של אנשים שהסתתרת מאחוריהם. תמליצי יושר בעדנו”.

כיום, משפחתה של אסתר מנציחה את זכרה בדרכים ייחודיות, כאשר קבוצת ווטסאפ נפתח על ידי עומרית, שאליה הצטרפו כ-160 איש. מטרת הקבוצה היא מסירת חפצים ללא תמורה, ולשתף סיפורים מצמררים אודות אסתר.

‏היכנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן