news08.net/ads.txt

ראיון מיוחד | הקוסם חזי דין מיבנה מדבר לראשונה על הביקור בדובאי: “חששתי שאעשה תקרית דיפלומטית מטורפת”

בזמן שמשבר הקורונה ממשיך לפקוד אותנו, הקוסם חזי דין מיבנה לא נחבא בין הכלים: בראיון מיוחד הוא מספר לראשונה  על הנסיעה ההיסטורית לדובאי שם ערך הופעה פרטית (“ישראלים יצטרכו ללמוד את הכללים שלהם”), על העלייה הדרמטית בתחלואה ביבנה (“נאמן לעיר שגדלתי בה”), ועל החומרים החדשים שמכין בימים האחרונים (“הראש כל הזמן חושב”).

צילום משה נחמוביץ

“וואו איך עשית את זה?” חזי משתף על המפגש הראשוני שלו עם עולם הקסמים: “אם תשאל כל קוסם מדוע הוא עוסק בדבר, התשובה תהיה – היכולת לזכות במבט המבולבל הזה של מי שעומד מולך כי ביצעת משהו שהוא מעבר ליכולות הטבעיות והמקובלות. ואם אתה נתקל בסיטואציה הזאת כשאתה ילד, כמו שקרה לי, אז על אחת כמה וכמה. המפגש הראשון שלי עם עולם האשליות היה כשהייתי בן 5, תוך כדי ביקור בארצות הברית אצל דוד שלי שהיה קוסם. באירוע משפחתי שהתקיים במהלך השהייה שלי שם, יצא לי לעמוד ולבצע קסם פשוט שהיה גם הקסם הראשון שלמדתי בחיי. למרות שהקסם היה דיי פשוט, הביצוע כנראה היה לא רע בכלל והתגובות של כל מי שהיה שם שהסתכמו במשפט “וואוו איך עשית את זה?”. מאותו רגע כל שנייה בחיים שלי הוקדשה לרצון להפוך לקוסם, ולקוסם הכי טוב שאני רק אוכל להיות”.

יש אינטריגות בעולמם הקסום של הקוסמים?

“אינטריגות וחיכוכים יש בכל תחום אז כן, גם אצלנו. הקוסמים הישראלים הם באמת מבין הטובים בעולם ומכיוון שמדובר שמדינה קטנה עם הרבה מוחות מוכשרים אז טבעי שיהיו מאבקים כי ישנה לפעמים הרגשה שאין מקום לכולם, מה שלא באמת נכון. אני משתדל להיות חבר של כולם ולכבד את כולם”.

חזי שיתף אותנו על התקופה האחרונה לצד משבר הקורונה: “מצב מבאס אבל אני לא ישבתי בבית אלא ניסיתי להמציא את עצמי מחדש ודי הצלחתי. היו נקודות בקורונה שהיו חיוביות – בדצמבר נולדה לי ילדה ראשונה, לאחר מכן במרץ נכנס הקורונה, כאשר היו צריכות להיות לי 37 הופעות. ברגע שהם התבטלו מצאתי את עצמי מגדל את הילדה לצד אשתי, אילולא ההופעות זה לא היה מתאפשר לי. בנוסף, המצאתי עשיתי מופעים פרטיים ומצומצמים, אנשים קיבלו ארוחת שף והעבירו ערב שלם עם אלכוהול חינם, שם הבנתי כמה אנשים היו צמאים לבידור ותרבות. עשיתי 3 הופעות בערב וכולן היו בתפוסה מלאה. אני מאמין שכל משבר הוא הזדמנות לעשות דברים”.

התאריך 15.09.20 נחשב היסטורי עבור מדינת ישראל לאחר שחתמה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות וכחלק מזה אפשרה טיסות ישירות בין המדינות. לימים מתברר, כי חזי דין לא בכדי נחשב לקוסם מוערך, כשטען כי כמה ימים ספורים לפני מועד הסכם שלום, סימן את דובאי כמטרה עילאית להופיע שם. “אני מאמין בליזום. אמרתי לעצמי שאני הולך להיות האמן הראשון שיופיע שם. הכל החל כאשר אנשי עסקים ישראלים שנמצאים בדובאי לרגל עבודתם, הודיעו לי שאני יכול להופיע שם. דחפתי לשם מהרגע הראשון וזה צלח. התברר שלאחר מועד ההסכם, שייח שנכח באירוע, החליט לערוך אירוע גדול. הזמינו אותי, וישר הבעתי את הסכמתי”.

צילום משה נחמוביץ

איך הקהל בדובאי הגיב לקסמים?

“אנשים מדהימים. יש דיסוננס לאחר שמדובר על אנשים מסורתיים, אבל הם לא מקובעים. למשל היה עניין שלקחתי אישה לבמה ותוך כדי חששתי שאעשה תקרית דיפלומטית מטורפת. כשסיימתי את המופע אמרו לי הכל טוב אין לך מה לחשוש. הם פתוחים ואנשים נוטים לחשוב שבגלל שהם דתיים, אסלאמיים אז הם לא מפותחים, ופה הטעות. מופיעים שם האמנים הכי גדולים בעולם, יש להם את היכולת הכלכלית. הם התלהבו ומאוד כיבדו אותי ודאגו לאירוח כיד המלך”.

כשנשאל איך היה הביקור?

“הייתי יומיים שם. הצלחתי לבקר במספר מקומות, מאוד חם שם. הישראלים יעופו על כל דבר שם, אך לצד זה הם יצטרכו ללמוד את הכללים שלהם. זה לא מקום שאפשר לעשות בו מה שאתה רוצה”.

יש הצעות נוספות בדובאי? “כן. יש לי כמה הצעות להופעות”.

דין גדל ברחובות ועבר ליבנה כשהיה בן 7: “אפשר להגיד שאת רוב חיי הצעירים ביליתי ביבנה. אני חושב שהייתה לי ילדות נהדרת ביבנה , אבל בעיקר אציין את גיל העשרה שהיה פשוט תענוג אחד גדול. ההבדל בין אז להיום הוא כמובן בגודלה של העיר שהלכה והתפתחה, בניגוד לאינטימיות שהייתה אז ושכולם הכירו את כולם. זאת הייתה חבורה אחת ענקית של 14-15 כיתות בכל שכבה ואין מצב שאתה לא מכיר מישהו בעיר בטווח הגילאים שלך”.

בחודשים האחרונים, חזי נושא את עיניו לעבר הזינוק בתחלואה ברחבי המדינה, וביבנה בפרט: “אני לא חושש מהעלייה הגדולה ביבנה. נאמן לעיר שגדלתי בה וכל כך אוהב אותה. אין ספק שהנגיף הוא אכזרי, לצערנו הרב זה בכל העולם, יבנה נחשבת כדין טקסס, רומא וכל מקום אחר. אני רק מאחל לכולנו שהדבר הזה יגמר מהר ושנשמור על עצמנו. אני רואה שכאן בעיר מאוד מנסים לשמור על ההנחיות, וסוגרים גנים. אבל מה לעשות שהנגיף יותר מתוחכם”.

נגיף הקורונה לא פסח על ענף התרבות שבימים אלה נתמכת במענקים מהמדינה. חרף זאת, חזי מאמין שאי אפשר להימנע מסגר: “חייבים סגר. אי אפשר שלא. המדינה עכשיו תומכת בתרבות עם מענקים וכן יש ניסיון רב לעזור. צריך להיות יצירתי ולהתייעל גם בזמן משבר כי כל משבר הוא הזדמנות, ואין ברירה. זה לא  מצב אידיאלי כמובן, אנחנו מעדיפים שהמצב יחזור לקדמותו”.

אתה עובד על חומרים חדשים בזמן האחרון?

“הראש כל הזמן חושב. בקרוב אני אמור לעשות משהו שאיני יכול לדבר עליו. כמו כן, התחלנו לצלם את הסדרה ‘קסם אישי’ בקשת שם יתארחו הסלבס הכי גדולים”.

למה אתה הכי מתגעגע?

“לבלות, לאנשים, לחבק. לחיים הקודמים”.

מה אתה מאחל לשנה החדשה?

“אהבה ושלום בתוכנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן