אוצר בלום | הכתבה המרכזית של “סטטוס שפלה” בשיתוף חדשות אפס שמונה עם מ”מ ראש העיר

אין מי שלא מכיר את זהר בלום, ממלא-מקום ראש העיר רחובות ומחזיק תיק החינוך. אז תתפלאו – שווה להכיר עוד יותר, וללמוד על האדם המצטייר כמועמד הטבעי לכבוש את לשכת ראש העיר ב-2023. פגשנו ג’נטלמן נעים הליכות, לשיחה קצת שונה

זהר שלום, נתחיל, ברשותך, ואולי באורח חריג לראיונות עם נבחרי ציבור ופוליטיקאים, דווקא מן ההיבט האישי. אין מי שלא מכיר אותך ואת משפחתך ברחובות. המימונה בביתכם ידועה מזה שנים כמימונה המרכזית והחשובה ברחובות, ומדי שנה נוהרים אליה כל המי ומי בעיר ומחוצה לה. נאמר לנו שהשנה, בחג הפסח הקרוב, למרות האבל על מות אמך, ואביך לפני-כן, ואנו כמובן משתתפים בצערכם – לא תשברו את המסורת והציפייה, ותערכו את שמחת המימונה בבית משפחת בלום.

“השנה נציין ונחגוג את המימונה לראשונה בלי הוריי, פנינה ושייקה בלום ז״ל, שנפטרו זה אחר זה. החגיגות השנה יהיו לזכרם – הורים שלימדו אותי כל השנים על אהבת האדם, הכנסת אורחים וחשיבות של אחדות העם. למרות האבל שבו אני שרוי, אני חושב שהשנה במיוחד חשוב שנציין ונחגוג את המימונה לזכרם, עם כל המשפחה והחברים שהם כל-כך אהבו”.

ועדיין בתחום הפרט – אולם באווירה אחרת: מה חדש בתחום הריבות?

“אני רוקח ריבות מדי ערב בשעות הפנאי שלי לקראת המימונה. בשנה שעברה הגעתי לשיא של כ-130 סוגי ריבות, שאפילו לי קשה לשבור אותו. גם השנה אגיש למבקרים ריבות מכל פרי וירק אפשרי, אבל מה שחשוב לי בכל החגיגה הזו הוא להעביר מסר של אחדות. לאור מערכת הבחירות הסוערת שאנו עדים לה היום אני סבור שהמימונה השנה תהיה חשובה במיוחד”.

עושה פעילות ספורט כלשהי? מעורב בספורט העירוני? אוהב ספורט?

“אבא שלי, שייקה בלום ז”ל, היה פעיל מאוד בתחום הכדור-יד בעיר רחובות, כך שגדלתי בבית ספורטיבי. אני מאמין ומעודד בעיקר ספורט עממי, לדעתי חשוב שתלמידים מגיל צעיר יהיו מעורבים בפעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש. לצערי אני לא מספיק לעסוק בפעילות ספורטיבית סדירה, אבל אני מתרוצץ כל יום בין מוסדות החינוך בעיר כך שאני הולך כמה קילומטרים כל יום”.

אנו מניחים, כמו כולם ברחובות והסביבה, שהבחירות שנערכו לפני ארבעה חודשים, ואשר השגת בהם תוצאה מרשימה במיוחד – חמישה מנדטים למועצת העירייה – היוו את תחילת המרוץ ללשכה בקומה ה-6 של בניין העירייה? לשם תכוון באוקטובר 2023?

“היעד שלי ברור והוא הגשמת החזון של רחובות כעיר המדע והתרבות, עיר שבה החינוך תמיד יהיה בראש ותושביה יהיו גאים לחיות בה.  אני מרגיש  מוכן ובשל לתפקיד ראש העיר ובהחלט אעמיד את עצמי לבחירת הציבור. אך בינתיים לא אצה לי הדרך, אני עסוק יום ולילה בעבודה בשיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר רחמים מלול, ואני זוקף לזכותו את ההישגים וההתקדמות של העיר בעשור האחרון”.

מה דעתך על כך שלבסוף לא התמודד אף מועמד מול ראש העיר רחמים מלול בבחירות המוניציפליות?

“האפשרות להתמודד הייתה פתוחה לכולם, גם לאלה שמבקרים אותו היום. כנראה שכל המועמדים האפשריים הבינו שלמרות שיש  נושאים לשיפור, רחמים מלול הוא האיש הנכון להמשיך בהנהגת העיר ולעשות את השיפורים הנדרשים. רחובות הגיע להישגים מרשימים במדדי איכות חיים בתקופת כהונתו, ואת זה צריך לזקוף לזכותו. צריך לזכור שכן הייתה כמובן התמודדות על מועצת העיר, ואני שמח שנבחרה מועצת עיר מגוונת עם ייצוג לכל המגזרים, ואשר פועלת בהרמוניה לטובת כלל תושבי העיר”.

אילו הישגים אתה כבר יכול לרשום מתחילת הקדנציה ועד היום?

“אנחנו נמצאים בעיצומה של גיבוש תכנית אסטרטגית למערכת החינוך, תכנית התקשוב בכל בתי הספר מתקדמת בקצב מהיר מאוד ורק בחודשיים האחרונים הושקעו בה כ-3 מיליון שקלים. אנחנו עובדים כל העת לפתיחת מסגרות נוספות וחדשניות בעיר”.

שתף אותנו בתכניות של מחלקת החינוך לשנים הקרובות – מה הם הדגשים והמטרות שסימנת לעצמך כמוביל תחום החינוך בעיר מזה זמן רב?

“הדגש שלי הוא על התאמת מסגרת חינוכית לכל ילד וילדה בעיר. לכל תלמיד\ה יש צרכים שונים ואנחנו נעשה כל מה שנדרש לנסות ולסייע להם להגשים את הפוטנציאל שלהם. אנו עושים את זה הלכה למעשה באמצעות פתיחת מסגרות לימודיות שונות וחדשניות כמו בית ספר דמוקרטי, אנתרופוסופי, קשב ודגש על המשך פיתוח תכניות למצטיינים, וטיפוח החינוך המיוחד, שמאוד יקר לליבי”.

ועוד בענייני החינוך המורכבים: האם המחלוקת בין רחובות לקריית-עקרון נפתרה?

“המחלוקת טרם נפתרה, והועברה לגישור במרכז השלטון המקומי. אני משוכנע שנמצא פתרון הולם לטובת התלמידים”.

נזכיר את הקידמה והנאורות הבאות לידי ביטוי בהקמת בית הספר האנתרופוסופי ב’בגין’ ואת המסלול הדמוקרטי ב’רמת אלון’ – ללא ספק הישג משמעותי שכבשתם עבור הקהילה הרחובותית המגוונת.

“תרשה לי לפרגן בהזדמנות זו לצוותי החינוך ברחובות, הם אלה שעובדים קשה מדי יום כדי לממש את הפוטנציאל של כל תלמיד\ה, ומדובר במשימה לא פשוטה. התוצאות מדברות בעד עצמן, עם עלייה רציפה באחוז זכאים לבגרות, אחוז זכאים לבגרות בהצטיינות, הישגים מרשימים של המחוננים, ועוד. מבחינתי מאבק בנשירת תלמידים, טיפוח החינוך המיוחד וחינוך לערכים – הם החשובים ביותר. שם נמדד החוסן שלנו כחברה, וזו משימת חיי.

האם מערכת החינוך מוכנה להמשך הגידול באוכלוסיית העיר?

“מערכת החינוך ערוכה להמשך הגידול בעיר. מדובר במשימה לא פשוטה שאנשי אגף החינוך עובדים עליה קשה מאוד ואני בטוח שנעמוד בה”.

מה הוא הקושי המרכזי עמו מתמודדת מערכת החינוך העירונית?

“הקושי העיקרי הוא מחסור בתקציבים של משרדי החינוך והאוצר. אנו זקוקים לתקציבים נוספים כדי לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסייה, וכדי לשפץ מוסדות חינוך וותיקים. ראש העיר מקצה תקציבים נוספים כדי שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו”.

עד כמה אתה וראש העיר מתואמים ומשלבים זרועות בהשקעה הכספית והתוכנית בקידום ובפיתוח מערכת החינוך?

“ביני לבין ראש העיר, רחמים מלול, יש תיאום מושלם. ראש העיר הינו איש חינוך שמכיר בחשיבותו הרבה של התחום – כך שהוא תומך, תורם ודוחף כל יוזמה שלנו בנושא החינוך בעיר. בנוסף, הוא מעניק לי עצמאות רבה ומגלה הבנה רבה לצרכים של מערכת החינוך בעיר”.

לסיום ולתיבול – מעט פוליטיקה ארצית: אתה חבר ‘יש עתיד’, בבחירות המקומיות התמודדת על מושבים במועצת העירייה מטעם המפלגה, כיום תומך נלהב מן הסתם ב’כחול-לבן’?

“אני סבור שהגיעה העת לשינוי. אני בעיקר מייחל למערכת שלטונית ערכית יותר, מוסרית יותר, שפועלת במטרה לאחד את העם. אני סבור שאנשי ‘כחול-לבן’ הם הראויים והמתאימים לחולל את השינוי הנדרש”.

האם אתה חושב שהמפלגה והעומד בראשה, בני גנץ, יחוללו מהפך ב-9 באפריל?

“אני לא מתנבא, אבל מרגיש בשטח את הרצון העז לשינוי. יש לנתניהו זכויות רבות אבל אני חש שיש רבים בציבור הישראלי שרוצים בעיקר שיח אחר, ואם הם ייצאו להצביע בהחלט יתחולל כאן ‘מהפך’. אני מקווה שתוקם ממשלת אחדות לאומית של ‘כחול-לבן’, ‘הליכוד’ ו’העבודה’, שתהיה ממשלה ממלכתית ולא סקטוריאלית, לטובת כלל אזרחי ישראל”.

האם נמצא אותך מתמודד על מקום ריאלי ברשימת ‘כחול-לבן’ לכנסת הבאה?

“קיבלתי הצעות למקום ריאלי בכנסת הקודמת וגם ברשימה הנוכחית, אבל אני נחוש להשלים את פרויקט חיי בעיר רחובות, כך שלמרות ההצעות המחמיאות – כרגע התמודדות לכנסת לא עומדת על הפרק”.

ואם אנו כבר כאן, אז אי-אפשר בלי: ראש עיר או חבר כנסת?

התשובה ברורה: ראש עיר – ורק ברחובות. אני חושב שלראש עיר יש השפעה רבה על חיי האזרח במגוון תחומים. אני ותיק מאוד ברשות המקומית, צברתי במשך השנים הרבה ידע בתחום ואני מתכוון להשתמש בו בבוא העת – כראש עיריית רחובות – לטובת כל תושבי העיר שאני כל-כך אוהב, מכל המגזרים והגילאים. רחובות עבורי היא מפעל חיים”.

*כתבה פורסמה בסטטוס שפלה – תפוצת ענק במרחב השפלה* לקריאת הגיליון ליחצו כאן

יניב עתיד לרחובות | הכתבה המרכזית של "סטטוס שפלה" בשיתוף חדשות אפס שמונה עם סגן ראש העיר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן