news08.net/ads.txt

צבי טרופ, יו”ר על”ה רחובות: “פרויקט קהילה תומכת הינו פרויקט חשוב מאין כמוהו המשרת את כלל האוכלוסייה המבוגרת בעיר”

ההורים המבוגרים שלנו – או הסבים והסבתות שלנו, כמו כל אחד אחר אוהבים לגור בבית שלהם, בסביבה המוכרת להם, שאותה הם מכירים ומרגישים בה בטוחים. יחד עם זאת אנו מלאי חששות היות ואנו לא יכולים להיות שם איתם כל הזמן במשך כל שעות היום. לא אחת אנו חוששים ומתוסכלים ממצבים בהם ההורים שלנו אינם חשים בטוב או במצבים בהם נדרש לבצע תיקון כלשהו בבית או כשהם זקוקים לסיוע מול בעלי מלאכה כאלו ואחרים ואנחנו לא יכולים להיות שם עבורם בכדי לוודא שהם יקבלו את השירות המקצועי והאמין ביותר, בעיקר כשלאחרונה אנו קוראים אינספור כתבות על עושק קשישים.  

בכדי לא לחוות חוויה שלילית שכזאת, על”ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, בשיתוף פעולה עם ג’וינט אשל והשירותים החברתיים בעיריית רחובות מפעילה את פרויקט “קהילה תומכת”. התוכנית  מקנה סל שירותים רחב שמטרתו לסייע, להקל ובעיקר לתת מענה למבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לחיות בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם.

לדבריה של רונית לדרמן, מנהלת תוכנית קהילה תומכת בעל”ה: “התוכנית מהווה רשת תמיכה חברתית לחיזוק הקשר עם הקהילה ולהתמודדות בין היתר עם תחושות הבדידות. התוכנית כוללת: שירותי מוקד חירום 24/7 באמצעות חיבור ללחצן מצוקה, אב קהילה שזמין 24 שעות ביממה ובאחריותו להעניק סיוע במצבי חירום, סיוע בבעיות יומיומיות, סיוע בתחזוקת הבית וביצוע תיקונים קלים, הבאה והתקנת אביזרי עזר בבית, הבאת תרופות מקופות החולים, יצירת קשר עם בעלי מלאכה וגורמי סיוע בקהילה, כך שהאדם המבוגר יודע שמדובר בבעלי מלאכה אמינים וגורמי סיוע בקהילה נוספים. חשוב לציין כי התוכנית מפעילה גם אם בית יוצאת הקהילה האתיופית, הפועלת בקרב יוצאי העדה”.

“בנוסף”, אומרת רונית, “חברי הקהילה מלווים בעובדת סוציאלית במגוון תחומים, הם יכולים להשתתף בפעילויות חברתיות ופעילויות תרבות ופנאי שמפעילה עמותת על”ה לרבות השתתפות בהרצאות בחינם, חוגים, סדנאות ועוד. בנוסף קהילה תומכת מייעדת תוכנית למרותקי בית בביתם, המנוהלת על ידי מרפאה בעיסוק, ומיועדת עבור חברי קהילה שאינם משתתפים בפעילויות חברתיות בשל מגבלה פיזית, מנטאלית או נפשית. כמו כן העמותה מפעילה תוכנית “אוזן קשבת” המוענקת לכל חבר קהילה שזקוק להקשבה, תמיכה וחיזוק לצד תוכניות ושירותים נוספים. לקהילה תומכת ישנן פעילויות ייחודיות אך ורק לחברי קהילה תומכת”.

צבי טרופ, יו”ר על”ה רחובות: “פרויקט קהילה תומכת הינו פרויקט חשוב מאין כמוהו המשרת את כלל האוכלוסייה המבוגרת בעיר, בין אם מדובר במבוגרים צעירים יותר ובין אם מדובר במבוגרים ותיקים יותר. השירות מהווה חיבוק חם לקהילה המבוגרת ונותן פיתרון וסיוע הן לשעות הפנאי והן במצבים בהם זקוקים לסיוע ועד למצבי חירום חלילה. אני מזמין אתכם תושבי העיר המבוגרים ואתכם ילדיהם של התושבים ליצור עימנו קשר ולקבל פרטים אודות הפרויקט”.

עלות החברות בשירות “קהילה תומכת” הוא 136 ש”ח לחודש. עלות לניצולי שואה בעלות מסובסדת של 25 ש”ח בלבד ועלות מיוחדת ניתנת למסובסדי רווחה ומשפחות שכולות. לקבלת פרטים ולהתייעצות: 08-6994251 או 8870* שלוחה 3.

(צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן