news08.net/ads.txt

הלמ”ס: מאזן הגירה פנימי חיובי במזכרת בתיה

מזכרת בתיה בהובלת גבי גאון בין היישובים בהן יש הגירה חיובית – כך עולה מאומדני האוכלוסייה הארעיים של הלמ”ס לשנת 2021, על פי הנתונים  המתייחסים לישובים מעל 2000 תושבים. 185 תושבים בחרו להצטרף למושבה בשנה האחרונה ובסה”כ היא מונה, נכון לסוף 2021: 15,437 תושבים. אגב, לשם השוואה, בקרית עקרון הסמוכה הגירה שלילית. 179 תושבים בחרו לעזוב את היישוב בשנה האחרונה. נכון לסוף השנה מתגוררים בעקרון בסה”כ 11,016 תושבים.

אדריכל גיל שנהב, מכנען שנהב אדריכלים מציין כי המאה ה- 21 מתאפיינת בעירוניות מוגברת. מדי שבוע כמיליון מתושבי העולם עוברים מהכפר אל העיר. המעבר לעיר נולד מההזדמנויות שהעיר מייצרת לתושביה. זאת יכולה להיות הזדמנויות לתעסוקה, לחינוך איכותי, לתרבות, לעסקים ואפילו לרומנטיקה ולפעילות ספורטיבית, בהתאם לצרכים של התושב בכל תקופה בחייו. עיר טובה היא עיר שמספקת הכי הרבה הזדמנויות לתושביה. במקרה של הגירה שלילית, פרנסי העיר צריכים לבדוק מה חסר במארג ההזדמנויות שהעיר מספקת לתושביה ושגורם לתושבים לעזוב ולפעול על מנת לשפר את המצב, ייתכן וזה מחסור במקומות בילוי, מחסור במקומות תעסוקה או מחירי דירות גבוהים שאינם מאפשרים לתושבים להמשיך ולהתגורר בעיר.

ניר שמול מנכ״ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית , שניר מציין כי הפתרון ליצירת הגירה חיובית לערים ותיקות טמון בהתחדשות עירונית במרכזי הערים. ככל שיקודמו פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית במרכזי הערים שיתרמו גם להגדלת ההיצע וגם לחידוש מתחמים שלמים כך תמנע הגירה שלילית ומעבר לשכונות חדשות בשולי הערים. לדבריו, יש חשיבות לחיזוק מרכזי הערים והפיכתם לאבן שואבת לתושבים גם ככלי להגדלת ההיצע ויצירת יציבות במחירי הדירות וגם למניעת הזנחה של השכונות הוותיקות ומתן מענה חברתי וכלכלי לתושבים הגרים שם היום.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן