news08.net/ads.txt

מופע בניחוח תימני לשרון שחר, נכדתו של הרב יעבץ: “רוצה להחזיר את הקהל אל המקורות”

“מתימן ועד כאן” | שרון שחר -שירה, אביעד צדוק- קלידים | יום ה’ 22.06.23 בשעה 20:00 | צמחים, ספרים, קפה מרחביה 53 באר-טוביה | כרטיסים: 50 שקלים בטל’ 050-245-0955 – או 60 שקלים במקום

הזמרת שרון שחר, נכדתו של הרב יעבץ מתחברת לקלידן אביעד צדוק במופע חדש שנע מהשירה התימנית השורשית ועד לשירי ארץ ישראל היפה.

שרון שחר, ילידת קרית עקרון גדלה מגיל צעיר אצל הורי אמא, בית עובדיה יעבץ, רבה של קריית עקרון ואחד מפעילי העלייה הגדולים של יהדות תימן.

הרב יעבץ היה עילוי, רב העיר צעדה מגיל צעיר, מנהיג שעלה בראש קבוצה לישראל ב 1949 והמשיך להיות פעיל עלייה עד לשנת 1960 בה התמנה כרבה של קרית עקרון.  הרב והרבנית עודדו את שרון לשיר. כבר בגיל 15 היה לה קול של אישה בשלה ורבת ניסיון.

“סבא היה מגיע להופעות שלי ועודד אותי לשיר. אני חושבת שהוא לא היה אוהב את ההקצנה הדתית שאנו רואים היום” אומרת שחר.

הרב, שהיה גם חזן, העניק לשחר חינוך מוזיקלי בדרכו ולימד אותה את רזי הדיוואן התימני, שהוא ספר שירים של יהדות תימן, המכיל בתוכו שירים לשבתות, לחגים ולאירועים שונים, שאת חלקם כתב שלום שבזי.

“לפני כשנה, סבי שנפטר כבר לפני 11 שנים, הופיע בחלומי, לבוש חולצה לבנה ומכנסיים שחורים, ממש כמו שאני זוכרת אותו, וביקש ממני לשיר משירי הדיוואן התימני.

דודה של שרון, יעבץ נתנאל, מורה ומרצה לפיסיקה שכתב ספרים בתחום זה, שולט בשירת הדיוואן, ומסייע לשרון בתחום זה. במופע זה, שיעלה בבאר טוביה, שחר מתחברת לקלידן אביעד צדוק, תושב חשמונאים.

צדוק, קרוב משפחה רחוק, הופיע במשך שנים רבות בתזמורות של הציבור החרדי והחרד”לי. עכשיו הם מתחברים שניהם יחד לבית, לשירה התימנית.

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בקרית עקרון לחצו כאן

“השאיפה שלי היא לחבר את האנשים אל המוזיקה השורשית, האמונית, האותנטית. מוזיקה ספרדית, תימנית, אנדלוסית, שמחוברת מאוד לאדמה. אני רוצה להחזיר את האנשים אל המקורות שלהם, מרגישה שכיום אנשים צמאים לכך מאוד”, אומרת שחר.

צילום: אורנה רימוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן