news08.net/ads.txt

רחובות, אתם מוכנים לשבוע הספר?

חגיגת הספר העברי ברחובות לכל המשפחה ״מאיר ויהונתן נפגשים בגן”. 14-15.6.23, 20:00-17:00, בגן המגינים, הכניסה חופשית!

כבכל שנה, עיריית רחובות והחברה העירונית, יציינו את חודש הקריאה ברחבי העיר במגוון פעילויות, הרצאות ומופעים לכל הגילאים. האירוע המרכזי, חגיגת הספר העברי ברחובות, יתקיים בימים רביעי וחמישי, 14-15.6, בין השעות 20:00-17:00, בגן המגינים והכניסה חופשית.

השנה אירוע חגיגת הספר העברי יוחד לזכר שני יוצרים נפלאים ומוערכים בתחום הספרות והתרבות – מאיר שלו ויהונתן גפן שהלכו מאיתנו בשנה האחרונה. מאיר שלו – סופר, פובליציסט, עיתונאי, מחזאי וסופר ילדים, מבין ספריו המוכרים: הכינה נחמה” ,”קרמר החתול ישן כל הזמן”, “ככה זה כשאוהבים”, “השן שהתנדנד לה הילד” ועוד. יהונתן גפן – משורר, מחזאי, סופר, עיתונאי, קומיקאי, פזמונאי. כתב מאות שירים ופזמונים, מבין יצירותיו: “הכבש הששה עשר”, “סיפורים ושירים שענת אוהבת מאד”, “אני אוהב”, “הדרקון הלא נכון” ועוד.

במהלך ימי חגיגת הספר יתקיימו בגן המגינים מגוון פעילויות לילדים תחת הכותרת “מאיר ויונתן נפגשים בגן” שיכללו מפגשי סיפור עם סופרות וסופרים בני העיר, הצגות שיפגישו את הילדים עם דמויות מוכרות מיצירותיהם של מאיר ויהונתן.

יום רביעי ה-14.6, יוקדש ליצירותיו של מאיר שלו – ברחבת המתחם יסתובבו בובות ענק, הדמויות הדב יעקב וקרמר החתול, בהשראת הספר “רוני ונומי והדב יעקב” ויפריחו בועות לילדים, יוצגו הצגות על פי ספריו: “השן שהתנדנד לה הילד”, “הכינה נחמה”, ו “אריה בלילות”. יתקיימו הקראות סיפורים ומפגשי סיפור עם יוצרים: “המתנה של ליבי” – מפגש סיפור עם הסופרת וובעלם טזזו מקונן, “אין כמו בבית”, עם סבא מוטי שריד (הלוכד לנכדים), “שמוליק הכבאי” עם הסופרת מיכל שטיין, “הבחירה של נועם” עם הספור דן שטאבור. סדנאות יצירה – הכנת טרקטור וקטר תלת ממדיים בהשראת הספרים “הטרקטור בארגז החול” ו “הקטר שרצה לנסוע לרומא”, בנוסף יהיה מתחם משחקי רצפה גדולים עם מפעיל.

יום חמישי, ה-15.6, יוקדש ליצירותיו של יהונתן גפן – את הילדים יקבלו בובות ענק של שומדי הארנב, הדוב יחזקאל ושאול השועל בהשראת הספר “סיפורים שענת אוהבת מאוד”, יוצגו הצגות על פי ספריו: “המלך שלא ידע לבכות” (מתוך הכבש ה-16) ו “סיפורים שענת אוהבת במיוחד”, הצגה מוסיקלית עם שירי יוהנתן גפן “איך שיר נולד”, הקראות סיפורים ומפגשי סיפור עם היוצרים: “לומדים לספור עם שושה החיפושית”, עם ילנה צירולניק, “הצבע של אמי”, עם הסופרת טלי סמני, “סבוש, איפה אתה?”, עם הסופרת דנה בר כוכבא, “נגה האסטרונאוטית”, עם הסופרת הצעירה סיון גולדשטיין. מתחמי משחק ויצירה בהשראת ספרים: הכנת תיק ספרים וסימניה, מתחם משחקי קליעה עם מפעיל ועוד. ילדי העיר מוזמנים להגיע ולפגוש בדמויות גדולות צבעוניות מתוך הסיפורים, לשוחח איתן ולהצטלם איתן למזכרת!

ברחבת הגן יוצב יריד מכירת ספרים בשיתוף “סטימצקי” ובמסגרתו יוצעו לציבור שלל ספרים ממרבית הוצאות הספרים בישראל, במבצעים אטרקטיביים לחודש הקריאה, וזאת לצד דוכני הסופרים הרחובותיים אשר ימכרו את ספריהם באופן אישי. אלה, האחרונים, יעלו ויבואו להציג את סיפרם ולתת טעימה מפרי יצירתם, על הבמה המרכזית, וישתפו את הילדים בתהליך כתיבת הספר והוצאתו. כמו כן, ביום רביעי, 14.6, תגיע מיכל סנונית משוררת, סופרת לילדים, ועיתונאית ישראלית. מיכל תחתום על ספריה בשעה 17:00 בסמוך לדוכני סטימצקי. למחרת, ביום חמישי, 15.6, בשעה 18:00, נתכבד בנוכחותה של הסופרת הדס ליבוביץ מחברת סדרת ״ליבי״.

ומה מצפה לחובבי הספרים במהלך חודש הקריאה?

לקראת חודש הקריאה, ריכזה עבורכם החברה העירונית רחובות את עשרות הפעילויות המוצעות בכל מרכזי התרבות בעיר לחוברת אחת ידידותית ונעימה לקריאה. לחבורת המלאה >>

בין הפעילויות המוצעות לכל המשפחה – בית מיכל, בית תרבות קטן ואינטימי לעשייה אמנותית אינטלקטואלית, המשלב ספריית ילדים ונוער. תיאטרון סיפור בימי חמישי בשעה 17:30 מיועד לילדים מגיל 3 ומעלה: ב- 8.6, “גומות החן של זוהר” על ילדה שמנסה להשיג גומות חן בכל דרך אפשרית, מציגה שני ויסמן. ב-15.6, “טיול עם מטאטא” על המכשפה רוזלינדה שעפה עם המטאטא כדי להגיע לתחרות המכשפות הגדולה ולהיפגש עם משפחתה, מציגה רונה ספורטה. ב-22.6, “מכונת העננים של לונה”, סדנה עם המאיירת ג’יני מיילכוב. ב-29.6, “להתראות באנטארקטיקה” מציגה נועה בקר ומיועד לילדים 4 ומעלה. למידע נוסף ולתשלום דרך האתר של בית מיכל לחצו כאן.

גם לקהל המבוגר קיימים מפגשי קריאה בבית מיכל: ב-31.5, בשעה 20:30, תתקיים שיחה של הסופרת שיח’ה חליווה עם ד”ר יעל שנקר, על ספרה “למלחמה יש אף גדול” , ב-7.6, בשעה 20:30, הסופרת אורלי קסטל בלום תשוחח על ספרה “ביוטופ” עם נטע בר-יוסף. ב- 14.6, בשעה 20:30 יתקיים ערב מיוחד בחצר עם דורון פישלר על “הספרים המוזרים ביותר בעולם”, ב-21.6, בשעה 20:30, מאיה ערד בשיחה עם ד”ר נטע דן על ספרה “שנים טובות”. כל המפגשים הינם בתשלום, בהרשמה מראש בטלפון: 08-9467998 או באתר: חודש הספר – בית מיכל (bet-michal.com)

הקתדרה העממית רחובות ע”ש לאה טנא מזמינה אתכם ביום שלישי, 11.7.23, בשעה 19:30, לשיחה מרתקת עם רוחמה אלבג על הרומן שלה “נשארתי בשבילכם” תדבר ‘איך רומן נולד’, בליווי שירים וצילומים נדירים. ד”ר רוחמה הינה סופרת ילידת המושבה רחובות, במפגש היא תרחיב על ספרה ועל סיפור משפחתי רב פנים ומרגש. בנוסף, ד”ר דני בר מעוז – ד”ר להיסטוריה של עם ישראל, סופר ומורה דרך, יספר על המושבה ושכונת מרמורק. הכניסה למפגש ללא עלות, (19:00 התכנסות וכיבוד קל), בבית יד לבנים רחובות- רח’ הבנים 10.

במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל יש מספר אירועים לכבוד חגיגית הספר העברי יתקיימו מספר אירועים לרגל חודש הקריאה. ביום שני, 12.6, בשעה 18:30, התושבים מוזמנים לאירוע השקת הספר של ד”ר צביה טובי “משלי תרשיש – הגיגי נשים יהודיות מתוניסיה”, הכניסה חופשית.

ביום ראשון, בשעה 18:30, יתקיים אירוע השקת הספר של ד”ר בני גמילאל “נערה ושמה תרנג’ה”, שייתן לנו הצצה לקהילת יהודי דמת שבתימן מבעד לעיניה של הנערה תרנג׳ה, עלות: 30 ₪.

ביום חמישי, 22.6, בשעה 20:00, מרכז מורשת מזמין אתכם לסיור מוסיקלי “בעקבות סופרים ומשוררים”, בהם נתחקה אחר אנשי הרוח, שקיבלו השראה מרחובות ושיקעו אותה ביצירותיהם, בהדרכת ד”ר דני בר מעוז. עלות הסיור: 30 ₪ בלבד.

לפרטים נוספים: מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל בטל’: 073-3946150.

לדברי אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית רחובות: “אנחנו ‘עם הספר’ וככאלה, אנחנו מקדישים לו חודש מיוחד, ובתוכו אנו מציינים את אירוע חגיגת הספר העברי ברחובות, אירוע מיוחד שמגלם בתוכו תרבות, השראה והנאה ומהווה מסורת תרבותית ומגוונת לכל המשפחה. השנה נפרדנו משני יוצרים וסופרים דגולים, מאיר שלו ויהונתן גפן, שאירוע הדגל שלנו נעשה בהשראתם, כבוד גדול שזכינו ליוצרים כאלה ואני מזמין את כל המשפחות לבוא וליהנות מהפעילויות!”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן