“החיוך לא ירד מפניו” | נגיף הקורונה ניצח את ר’ עמנואל משה

גופו של ר’ עמנואל משה מגן יבנה לא שרד את המלחמה עם נגיף הקורונה הארור, והבוקר (ראשון) התקבלה הבשורה המרה על לכתו של חסיד חב”ד ששימש שליח הציבור בבית הכנסת רשב”י. המנוח, בן 67 במותו, הותיר אחריו שלושה ילדים.

עמנואל ע”ה יחד עם הרב מנגמי. צילום: מיכאל גנזמן

עמנואל משה ז”ל אשר כונה בפי חבריו עמי, יצא רק לאחרונה לגמלאות, ביקש לנצל את זמנו לכתיבת ספר וללימוד שיעורי תורה בבקרים. מכרים רבים לעמנואל הספידו אותו וציינו “שהחיוך לא ירד מפניו”. תלמידו של עמנואל סיפר: “כל שבוע חיכיתי בכיליון עיניים לשיעור של עמי. הוא חיכה לנו כמו אברהם אבינו בפתח האוהל”.

ר’ משה ז”ל עסק כמעסה ב’אורט בוטיק’ ביבנה, אירח בביתו שיעור תניא עם הרב אהרון מנגמי מידי שבוע במשך 22 שנה ובמסירות רבה, בעקבות הטרגדיה שחוותה המשפחה לפני 23 שנה לאחר שבנם איתמר בן ה-14 נפל אל מותו במתנ”ס בגן יבנה. הרב שניאור זלמן קורנט – שליח הרבי ומנהל בית חב”ד בגן יבנה, ידידו של עמנואל במשך שנים רבות הספיד את המנוח: “קשה לי לכתוב בלשון עבר על עמי היקר, אך הוא היה איש מיוחד מאוד, איש מלא שמחת חיים ואופטימיות, תמיד חייך לכולם ודיבר בנועם”. שניאור הוסיף. “היה חזן ומהאחראים על התפילות מידי יום בבית הכנסת רשב”י בשכונת מכבים, דבר אשר עשה אותו בעקביות ובשמחה”.

עוד הוסיף: “עמנואל היה איש בריא לכל הדעות, ובאופן מפתיע התברר לפני מספר שבועות שהוא חלה בנגיף. במהירות רבה מצבו הידרדר ולאחר מכן נשלח לבית החולים אסותא באשדוד לאשפוז”. הרב שניאור ציין כי “עמנואל הקפיד על ההנחיות – כפפות, מרחק, וכל אמצעי אחר שימנע מהנגיף לתקוף אותו. במהלך ימי האשפוז, נשלחו התפילין והמזוזות לבדיקה אצל סופר סת”ם. לאחר בדיקה מעמיקה התגלתה התוצאה – מזוזות הבית אינן תקינות. לפני שעמנואל הורדם, הרב שניאור דיבר עמו וכמו תמיד היה חיובי ואופטימי: “הוא אמר שהוא מאמין שהכל יהיה בסדר”.

הלוויתו תתקיים היום, בשעה 17:00 בבית העלמין הישן בגן יבנה (רחוב יקותיאל אדם). השבעה תערך בבית המנוח (רחוב הלפיד 2 גן יבנה). יהי זכרו ברוך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן