news08.net/ads.txt

פורץ דרך: הפטנט של דהרי מיבנה שעזר לאנשים עם מוגבלויות

איתן דהרי, גר ביבנה ונשוי ואב ל-7 ילדים, עובד כבר 26 שנה ביד שרה וכיום מנהל את אגף השאלה והלוגיסטיקה של העמותה. דהרי לא האמין לאן היצרתיות תיקח אותו כאשר בעבר עבד כמתנדב בשירות ההסעות, והסיע אנשים עם מוגבלות פיזית ברכב של יד שרה, שנקרא “נכונית”, ובעקבותיה הגיע למסקנה שהוא חייב למצוא פתרון לבעיית המעבר של כיסא הגלגלים בדלתות.

“בכל יום הייתי מסיע את אילן, שהיה מרותק לכיסא גלגלים, מהבית לבסטה שלו בשוק הכרמל, אבל הבעיה הייתה שהוא היה גר בבניין ישן עם פתח צר וכיסא הגלגלים לא היה מצליח לעבור. לכן, כל בוקר הייתי צריך להרים אותו על כתפי ולהוריד אותו בחזרה. אמרתי לעצמי, אני חייב למצוא לאילן פתרון.

“ואז יום אחד זה הגיע, חשבתי מה היה קורה אם אפתח מתקן אוניברסלי שיתחבר לכיסא הגלגלים ויצמצם את הגודל שלו באמצעות מכשיר קטן כמו מנואלה שמסובבים אותו והוא מצר את הכיסא. ואכן זה עבד ובעיקר זה עשה את אילן המאושר באדם”. כך המציא איתן את מכווץ הכיסא – פתרון שיסייע למעבר כיסא גלגלים בפתחים צרים.

 כשנודע לעובדי יד שרה ולמטופלים הרבים על הפטנט של דהרי, הם עטפו אותו בחיבוק ובפירגון גדול. “התגובות היו בשמיים – ‘איזה פטנט איך לא חשבו על זה?’. זה היה כיף גדול”.

הפטנט הזה, יחד עם עוד חמישה פטנטים מצילי חיים של מתנדבי יד שרה, עלו לגמר תחרות הפטנטים של העמותה. במסגרת התחרות התבקשו המשתתפים לשלוח רעיונות שיועילו לבעלי צרכים מיוחדים. במהלך המבצע, שלחו המתנדבים מאות רעיונות אפשריים לפטנטים שונים להקלה על חייהם של בעלי צרכים מיוחדים. ועדת שופטים מיוחדת בחרה שישה מתוכם, וביד שרה  הזמינו את הציבור להכריע מהו הפטנט החיוני והשימושי ביותר.

ששת הרעיונות שעלו לשלב הסופי:

1. מכווץ כיסא – פתרון שיסייע למעבר כיסא גלגלים בפתחים צרים.

2. מתלה לרכב עבור כיסא גלגלים – מפנה מקום לנוסעים אחרים ברכב עצמו, ובנוסף מונע מצב בו הכיסא מלכלך את הריפוד ברכב.

3. מחולל חמצן עם מודד סטורציה – המחולל מפעיל את עצמו לבד מתי כשיש ירידת חמצן בדם.

4. מכשיר לבדיקת מכשירי טנס – מכשיר הבודק את תקינות הטנסים לאחר השאלה.

5. מכשיר לבדיקת סיפאפ – מכשיר מדידה לבדיקת לחץ אוויר היוצא ממכשיר הסיפאפ.

6. שולחן עבודה מתכוונן – עבודה נוחה ויעילה יותר לבדיקה ותיקונים של כסאות גלגלים עם פיתוח של המתקן.

הגמר התקיים ב-26 בינואר, בטקס מיוחד בנוכחות שר המדע ח”כ אופיר אקוניס והשתתפו בו מתנדבי יד שרה ממציאי הפטנטים. התוצאה? הפטנט של דהרי נאלץ להסתפק בין המקומות הראשונים. “פטנט אחר זכה. התאימו למחולל חמצן מד סטורציה שברגע שהחמצן יורד בדם, המייצר חמצן עובד אוטומט”.

דהרי מספר שלאחרונה יש נכונות בעיריית יבנה לפתוח סניף יד שרה. “דווקא בעיר כמו יבנה שגדלה במהלך השנים, מחובתה לטפל בתושבים שלה. תושבי יבנה שפוגשים אותי מבקשים ממני קביים או כל דבר אחר, ואני נאלץ להביא להם מהסניף שאני עובד בו בירושלים”.

מבחינה אישית, דהרי מוסיף כי ימשיך לפעול למען הציבור גם בעתיד. “אני אוהב את הארגון ומחובר מאוד אליהם. זה אנשים מיוחדים מהיו”ר שלו עד אחרון המתנדבים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן