news08.net/ads.txt

תקציב מכבי יבנה קוצץ; יוסי לגזיאל: ״נקדם את מחלקת הנוער״

יוסי לגזיאל, האיש החזק במועדון הצהוב  וחבר בוועדת הכספים בהתאחדות, מספר על הקשיים במתווה פתיחת הליגה, התקציב המועט שקיבלה בעירייה, (“מבין את ההחלטה שלהם”), קידום הצעירים במועדון, (“צריך המון סבלנות”) וההבנה שהקהל הוא הפקטור המשמעותי הפעם להצלחת הקבוצה.

יוסי לגזיאל במהלך שנותיו ידע ימים טובים לצד ימים רעים במכבי יבנה. השנה הקבוצה נעמדת במבחן גורלי, מאחר והשבוע נודע כי התקציב קוצץ בחצי בעקבות המשבר הקורונה, דבר שאילץ את קרבניטי הקבוצה לחשב מסלול מחדש.

מלבד הערפל סביב בניית הקבוצה, לגזיאל שמתפקד כיו”ר וועדת הכספים בהתאחדות, טוען כי קיימת עדיין אי וודאות על פתיחת הליגה. “הליגה אמורה להיפתח בתחילת אוקטובר. אך ידנו על הדופק וזה עדיין לא סופי”.

יבנה מתאימה את עצמה למצב ונכון להיום לא הוחתם אף שחקן. “מאחר ואני חבר בוועדת הכספים אני מעריך כי הליגה לא תפתח בזמן. יש קבוצות שחתמו חוזים ולחלקם תהיה בעיה, כי מי שחתם יצטרך לכבד אותו. אנחנו נחכה כדי שזה יהיה רשמי. ואם לא יהיה ליגה החוזים יתבטלו. לא אתחייב לאף שחקן אם לא אדע בוודאות שהליגה נפתחת. אני חושב שחלק מהמועדונים עדיין חייבים כספים לשחקנים. וגם העונה לא נחרוג ממה שתוקצבנו”.

בישיבה שקוימה בין לגזיאל לעיריית יבנה, סוכם כי תקציב הקבוצה יקוצץ באופן משמעתי, מה שפוגע קשות בקבוצה שהורגלה מזה שנים לתקציב מסודר מהעירייה. “נאלץ להיערך אחרת ולהשתמש בשחקני נוער ואולי זה יעשה טוב. לא מעט שחקנים ששיחקו שנה שעברה מעוניינים להמשיך אך בתנאי הקיצוץ זה לא יהיה אותו משכורת. יחד עם זאת חייב לשמור על קבוצה מאוזנת. לומר לך שיכולים להתמודד עם התקציב למעלה? יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. לא בהכרח מי שבנה קבוצה בעלי שמות יעלה ליגה, נהפוך הוא, לא מעט קבוצות התברגו למעלה עם תקציב נמוך. החכמה לבנות קבוצה עם צוות מקצועי טוב וניתן לו את הגיבוי.

לגזיאל מבין את ההחלטה לקצץ בתקציב: “לא מעט גופים עושים את זה, כולל גוף שאני פעיל בו ועושים את הדברים בצורה מבוקרת ומאוזנת. צריך להישאר שפויים בתקופה לא שפויה”.

נעשו פניות לספונסרים?

אני מנסה לפנות לכל ספונסר אפשרי. אך אסור לשכוח כי הקורונה היא פגיעה עולמית בייחוד בעולם העסקי. זה לא הזמן לאנשים להשקיע כי כל אחד שומר על המערכת שלו ופחות מוציא כסף על שיווק ופרסום, ונלחמים בשיניים לשמור על העסק. היום מנסים לצוף מעל המים”.

מבחינה מקצועית, במועדון הצהוב עדיין לא החליטו על זהות המאמן, על אף שכל הסימנים מראים שזוזוט יקח את שרביט האימון: “הוא בהחלט אחד האנשים שיובילו את הקבוצה. זוזוט עוד לא מונה באופן רשמי להיות מאמן אך להערכתי ימשיך באותו תפקיד. יוסי אחד האנשים הכי מזוהים ביבנה”.

מבחינת שחקנים, המודל של יפו ככל הנראה יתקיים ביבנה. “נוכל להוציא ממחלקות הנוער מספר לא קטן, חלקן עלו שנה שעברה. ננסה לתת להם דקות משחק. המפתח לכל זה – סבלנות! מניסיון? לא לכולם יש את סבלנות, ומהר רוצים 90 דקות. ככה לא בונים שחקן נוער, אלא לאט לאט. אגב מי שפותח מהר, הקבוצה עלולה להרוס אותו”.

כאמור, הליגה הוגדלה ל-18 קבוצות, מספר היורדות עלה, קבוצות כגון אשקלון ולוד יאיימו על קבוצות כמו יבנה, אך לגזיאל נשאר אופטימי. “לא חושב שנהיה בסכנת ירידת ליגה. נבנה קבוצה טובה ונעשה הכל כדי להתמודד בחלק העליון. מועדון מכבי יבנה עם הרבה היסטוריה שמנוהל נכון ויש לו צוות מצוין. וראוי שנכון שיתמודד בחלק העליון. הכסף לא תמיד קובע ומה שקובע זה הרכב השחקנים והאיכות ואיך אתה מוביל אותם. מה שחשוב וראוי להדגיש כי הקבוצה לא חייבת שקל לאף אחד, ואנחנו נקיים מחובות! נתחיל את הליגה ללא דאגות מבחינה תקציבית”.

הקהל שחווה אכזבות רבות בשנים האחרונות, עקר את רגליו מהמגרשים, ובמועדון מבינים כי השנה הדברים יצטרכו להשתנות. “יכול להבין את התסכול. חושב שהקהל הם מרכיב מאוד משמעותי לכל קבוצה, וקבוצה בלי קהל היא כבויה. במכבי יבנה יש קהל מצוין. אני חושב שהקהל ברח מתוך אכזבה ותסכול. היינו צריכים ליישר קו בליגה א’ אחרי הירידה ולא הלך. לא הכל תלוי בנו, לפעמים לא מתחבר. בהחלט מבין אותם צריך הרבה סבלנות אני מאמין בקהל של יבנה ועם הדברים ידבקו הוא יחזור.  אני קורא לקהל לחזור לעודד אותנו, צריכים אותם יותר מתמיד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן