news08.net/ads.txt

הסיפור המדהים של עופר לקסמן מיבנה: השיל ממשקלו 55 ק”ג ב-7 חודשים, איך הוא עשה זאת?

בתחילת 2017 עבר עופר לקסמן בן ה-53 את אחד השינויים המשמעותיים בחייו – את הניתוח לקיצור קיבה, שבזכותו ובזכות הפעילות הספורטיבית המגוונת, ירד למעלה מ-55 קילו בתוך תקופה קצרה. עופר כיום הוא מנטור ומאמן כושר מוסמך שבנה תוכנית אימון ייחודית למי שסובל מעודף משקל ומי שעבר את הניתוח.

לפני כ 4 שנים, עופר לקסמן (53) מיבנה שקל 125 קילוגרמים. שבעה חודשים לאחר מכן השיל מעליו 55 קילוגרמים בעקבות החלטה לעבור את הניתוח לקיצור קיבה מסוג מיני מעקף ובשילוב פעילות ספורט מגוונת. בימים אלו הוא מלווה כבדי משקל שמעוניינים או מתלבטים לעבור תהליך דומה לפי תוכנית ייחודית שהוא בנה.

“מאז שאני זוכר את עצמי תמיד עסקתי בפעילות ספורט, בתור ילד תמיד הייתי בתנועה, בשכונה הייתי משחק עם חברים כול מיני משחקים כגון תופסת, מדרכות, כדורגל, כדורסל, וכמובן רכיבת אופניים, בבית הספר בהפסקות היינו משחקים שונים.. כשהתבגרתי בתור נער המשכתי לעסוק בפעילויות ספורט נוספות כגון טניס, טניס שולחן, וכדורסל. 

בצעירותי לא הייתי שמן עד גיל 27, בגיל זה התחיל שינוי משמעותי באורחות החיים שלי, עזבתי את השירות הצבאי אחרי 4 שנים בקבע ומצאתי את עצמי במרדף אחרי פרנסה, המרדף להוכיח שאני הטוב ביותר והלחץ הכללי שעוטף אותך מכול כיוון, מה “שחשף” אותי לפעילות ספורט חדשה בשם ” פה ולסת”. מספר עופר תושב יבנה, נשוי ואב ל-3. “בשיאי שקלתי 125 קילוגרמים, גובה 1.78 מ’, BMI – 39 מה שהביא איתו מחלות כגון לחץ דם ועוד. המצב שהייתי בו הכביד עלי מאוד מכול הבחינות… בריאותית, נפשית, בזוגיות ובחיי החברה. לבשתי בגדים במידות גדולות ,חולצות במידה XL3 ומכנסיים במידה 54-56. אני לרוב הוצאתי את החולצה מחוץ למכנס בכדי להסתיר את הבטן, התנשפתי רבות ולא הייתי מסוגל להתכופף באופן נורמלי כדי לשרוך את הנעליים, מזיע, חם כול הזמן ופשוט לא היה לי טוב עם עצמי. 

כאחד שעסק בפעילות ספורט מאז שאני זוכר את עצמי, אני יודע היטב שספורט ותזונה נכונה, אחד הם! הם חייבים להיות משולבים במידה ורוצים להשיג תוצאות ולהמשיך לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן – ספורט ותזונה נכונה הם המפתח באם אנו רוצים לשמור על חיים בריאים יחד עם לקיחת אחריות והתמדה, אבל אני לא הצלחתי להביא אותי למצב שאני עושה את השינוי. הייתי סוג של מיקסר מהלך על שתיים הייתי אוכל ללא גבולות, ללא זמנים, איפה שהיה הייתי חוטף בולס וממשיך”. 

 

כמובן שבחלוף השנים ניסיתי כול מיני דיאטות, הצטרפתי לקבוצות תמיכה ואף הצלחתי לרדת כמה קילוגרמים במשקל, אבל בסופו של דבר מצאתי את עצמי חוזר למצב הקודם ומוסיף עוד כמה קילוגרמים למשקל הגוף.

מתי החל המסע?

את קבלת ההחלטה להתחיל לבחון ברצינות את עניין הניתוח היה לפני יותר מ-5 שנים שאחיו עבר תקף לב ועבר צינתור. “תמיד במפגשים משפחתיים האחים שלי צחקו עלי ואמרו שאני הבא בתור ברשימה כי אבא שלי ושני אחי עברו את זה. האמת שבהתחלה לא לקחתי זאת ברצינות, אבל אחרי שהם חזרו על אותו משפט כמה וכמה פעמים, אמרתי לעצמי שאני לא מוכן לשמוע זאת יותר ואני לא מוכן לחיות במצב הזה. כאחד שבא מעולם המחשבים הבנתי אני חייב לעשות לעצמי סוג של אתחול מערכות” . 

“התחלתי לבדוק את עניין הניתוח בצורה יותר מעמיקה, הבנתי שמדובר בניתוח “שנראה” פשוט אבל יש כאן לא מעט סיכונים, אבל מנגד גם ראיתי את הסיכון שבו אני נמצא עם עודף המשקל והמחלות הנלוות שהיו לי. חקרתי את העניין בצורה מאוד מקיפה, אינטרנט, מחקרים, מאמרים, חברים שעברו את הניתוח והתייעצתי גם עם אחי שהוא כירורג (בתחום אחר). בסופו של דבר לקחתי את ההחלטה להתקדם הלאה במטרה לעבור את הניתוח. קבעתי לי מטרה שביום הולדתי ה- 50 אני אחרי הניתוח. יצרתי קשר עם פרופ’ אבו עביד סובחי, נפגשתי עימו והתחלתי את מסע הבדיקות שזה כשלעצמו… סיוט אחד גדול”.

חששות, פחדים?

“כמובן!!! כבעל משפחה עם כול האחריות זה לא היה פשוט לקבל את ההחלטה, אבל על כף המאזניים הייתה מונחת האופציה של התקף לב, אירוע מוחי או שלא נדע מוות. ככול שהתעמקתי בנושא הבנתי מה אני עומד לעבור, כך גברו החששות אבל המחשבה של “האני החדש”, נתנה לי את הכוחות להמשיך בתהליך ולחשוב רק חיובי.

חשוב להבין ששונה מניתוחים רבים, בניתוח זה מתעוררות לא מעט בעיות שנלוות לאותם אנשים שעברו את הניתוח בשלושה מישורים:

שינויים אנטומים –  מאוד תלוי בסוג הניתוח אבל בגדול כול הרעיון הוא להקטין את קיבולת הקיבה, להקטין את כמות האוכל ויכולת הספיגה בגוף בכול פעם שנכנס אוכל לקיבה.

שינויים פיזיולוגים –  ירידת משקל דרסטית תוך זמן קצר ביותר גורמת לירידה בחוזק ומאסת השרירים, לחלק מהמנותחים מתעוררות בעיות גב קשות מאוד כמה חודשים שלאחר הניתוח כתוצאה מירידה הדרסטית במשקל. 

שינויים פסיכולוגים – חלק מאוכלוסיית המנותחים מגיע לתהליך עם תדמית ירודה מאוד, באותה נשימה, יש מנותחים שלאחר הניתוח שהשילו מעל 50% ממשקל גופם פתאום נראים קטנים ומצומקים, מה שמאוד פוגע בתדמית שלהם. בנוסף מתברר שקיימת תופעה בקרב בני זוג בהם, רק אחד מבני הזוג עובר את התהליך, מתעוררות בעיות וחילוקי דעות על מערכת היחסים והחיים בכלל, בעולם כבר מצאו שם לתופעה: “גירושים בריאטריים”. מהמחקרים שנעשו בנושא מתברר כי מי שהיו נשואים ,נטו להתגרש יותר לאחר הניתוח, בהתאם למשקל שהורידו לאחר הניתוח. ככל שהירידה במשקל לאחר הניתוח אגרסיבית יותר, כך עלתה הסבירות לגירושים. אצל מטופלים רווקים שעברו את הניתוח נטו למצוא זוגיות ולהתחתן לאחר הניתוח מהר יותר מאלו שלא עברו את הניתוח. 

“הניתוח הציל את חיי פשוטו כמשמעו! חצי שנה לאחר הניתוח גילו לי גידול ברגל שהיה מוסתר ולא נראה לעין בגלל שהייתי שמן. לאחר שירדתי במשקל התחלתי לראות פערים בגודל הרגל ומכאן מצאתי את עצמי עובר ניתוח להוצאת גידול במחלקה האורטופדית-אונקולוגית שבאיכילוב. הניתוח לקיצור הקיבה שינה את חיי מקצה לקצה, למרות הקשיים והאתגרים החדשים שצצים מידי פעם אין ספק שכול התהליך היה שווה”. 

“חזרתי לעסוק בספורט ואפילו יצאתי ללימודים בתחום הכושר והבריאות בכדי להעמיק את ידיעותיי בתחום. גיליתי עולם מדהים ולמדתי המון איך לעזור לגוף ולנפש להתמודד עם הקשיים שעומדים בפני ביום יום. הקמתי פעילות שלמה סביב הנושא ובניתי תוכנית ליווי ואימון ייחודית שתפורה למי שסובל מעודף משקל ומי שעבר את הניתוח”. 

איך אתה מרגיש היום?

מתברר שהמסע שהתחלתי אחרי הניתוח בתחילת 2017 אינו פשוט כלל! ובפועל כנראה לא יסתיים.
המבנה האנטומי של מנותחי הקיבה שונה אחרי הניתוח ויש להבין את המשמעויות הנגזרות מכך. קיים צורך לעמוד על המשמעות של אכילה ויכולת הספיגה המוגבלת של הוויטמינים והמזון בשונה מאדם רגיל ובמיוחד אם אנו עוסקים בפעילות גופנית.  יש להבין את ההשלכות על הגוף שלנו בטווח הקצר ובטווח הארוך ויש לבנות תוכניות אימונים ותזונה שמתאימה לאוכלוסיית מנותחי הקיבה.

תמיד יש את הפחד לחזור למה שהייתי לפני הניתוח. מתברר שזה משהו שכנראה שלא יעזוב אותי כול חיי. על פי נתוני דוח מבקר המדינה לשנת 2019 מתברר שכ-50% ממי שעבר את הניתוח לא מצליח לשמר את תהליך ירידת המשקל חזר למשקלו לקודם הוסיפו כמה קילוגרמים אחרי 5 שנים. 

לאורך התהליך, הירידה במשקל לאחר הניתוח, הפעילות הספורטיבית והתזונה החדשה, נתקלתי בקשיים להתמודד לבד עם לא מעט אתגרים – בעיקר בכול הקשור בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית ותזונה נכונה, כאן נתקלתי בחוסר מענה והדרכה שתואמת למצבי ותוך כדי תנועה עשיתי לא מעט שינויים ולמדתי המון על שיפור היכולות הגופנית שלי.

אני עברתי (ועדיין עובר) שינוי! מדהים! אין כאן קיצורי דרך, אין כאן פתרונות קסם, יש כאן צורך בקבלת אחריות והבנה שכדי להצליח ולא לחזור לימים בהם לא יכלנו לזוז, עלינו לעבוד קשה. 

“היום שאני קרוב לחגוג 4 שנים לניתוח, אני מתחיל להפנים את השינוי המדהים שעברתי. אני שוקל 80 קילו, בסביבות 12% שומן וכ- 42% מאסת שריר. במכנסיים ירדתי למידה 38 וחולצות במידה M. שיניתי את רוב הרגלי האכילה שלי, התזונה שלי מאוד מגוונת עם דגש על חלבונים ושומנים ופחות בעניין פחמימות. אני שם דגש בתקופה האחרונה יותר על אוכל מן הצומח וככל שעובר הזמן אני רואה שאני מתרחק ממזון מעולם החי. אוכל המון ירקות ופירות, אני כמעט ולא נוגע במאכלים שמכילים פחמימות פשוטות כגון בורקסים, עוגות ולחמים (מתוך בחירה). בנוסף לכך אני מאוד משתדל לא לצרוך אוכל מוכן קיימת אצלי עכשיו יותר בקרה על מרכיבי הכמויות, זמני האוכל והשתייה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן