news08.net/ads.txt

פוקחים עין בלוד: 113 צווי הפסקה והריסה חולקו

מחלקת הפיקוח העירוני בעיריית לוד, אחראית על אכיפה ומיגור בניה בלתי חוקית שמבצעים תושבים פרטיים ועסקים. פקחי העירייה מסתובבים ברחבי העיר, ופועלים ביום ובלילה סביב ימות השנה, כנגד פורעי חוק. העונש לתושב המפר חוק – תיק פלילי במשטרת ישראל – קנס כספי של מאות אלפי שקלים ועד למאסר בפועל של 3 שנים מאחורי סורג ובריח.

הנה מעט נתונים מהשנה החולפת: בשנת 2019 קיבלה המחלקה 178 בקשות להיתרי בניה חוקית, 191 בקשות לקבלת רישוי עסקים, ו-55 בקשות לטופס 4.  אך בצד ה’גזר’, משתמשים הפקחים ומנהלת המחלקה ב’מקל’. בשנת 2019 ביצעה המחלקה 211 ביקורות פתע באתרי בניה, שם עקבו ובדקו – האם מקבל ההיתר חרג מהאישורים. גם 113 צווי הפסקת בנייה והריסה ניתנו לאלו שלא עמדו בתקנים  וחרגו או פעלו שלא כחוק.

“קיבלנו בשנה החולפת 419 תלונות דרך המייל שלנו והמוקד העירוני, מתושבים שהתלוננו ודיווחו לנו על עבירות בניה”, חושפת כרמלה קמינסקי מנהלת המחלקה. “אני רוצה למסור לתושבי לוד, שהפנייה שלהם היא דיסקרטית ואין להם ממה לחשוש. תציפו ותדווחו לנו על כל חריגה ובנייה בלתי חוקית בעיר לוד. יידע כל עבריין – כי הוא ייתן את הדין על מעשיו”.

קמינסקי מציינת כי “גם בשכונות החדשות הפקחים שמים דגש רב על אי-שמירת הסדר, למשל כאשר תושבים מציבים מנועי מזגנים במקומות שלא ראויים לכך, או סוגרים מרפסות באופן בלתי מבוקר. יתרה מכך, גם תושב שקיבל רישוי לבנייה, שידע שאנו עורכים ביקורות פתע ובודקים שאין חריגה מהאישור שהתקבל”.

במחלקה ישנה גמישות רבה כלפי יזמים וקבלנים, ופונים אליהם: “בכדי לקדם במהירות רישיונות תוכלו להגיע לקבלת קהל גם מחוץ לשעות הרשמיות, אך לפני כן, צרו עמנו קשר, ותאמו מראש”. קבלת הקהל של מחלקת פיקוח עירוני – יום א’: 11:30 עד 15:30 וביום ד’: מ-8:30 עד 13:00.  

יצוין כי עיריית לוד נוקטת במדיניות נחושה ומחמירה, ללא משוא פנים, בין אם במגזר הערבי או היהודי, באכיפת חוקי התכנון והבנייה, במטרה להדגיש מסרים ברורים של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ”י חוק. אכיפת חוקי התכנון והבנייה הנה בין היתר, בשל הנזקים העצומים שגורמת הבנייה הבלתי חוקית, בכל הקשור לתכנון וקידום פיתוח ,לרבות פגיעה בתכנון פיזי ארוך טווח לרווחת כלל התושבים, פגיעה באיכות החיים והסביבה (בשל שימוש בקרקע לצרכים שלא יועדו לה), הכבדה על התשתיות המקומיות ויצירת מטרדים, במיוחד כאשר בחלק גדול מהמקרים המדובר במבנים בלתי חוקיים שנבנים על תשתיות עירוניות של מים, ניקוז, חשמל, דרכים וכבישים. המדובר בעבירות חמורות הפוגעות בשלטון החוק ומסכלות כל אפשרות לתכנון ראוי. בנוסף, כל בנייה בלתי חוקית חדשה יוצרת סכנה בטיחותית חמורה משום שמבנים אלו נבנים לעיתים על ידי קבלנים לא מורשים וחסרי מיומנות, באופן הפוגע באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן