news08.net/ads.txt

ראש עיריית לוד: “לא כדאי לערבים שהיהודים יעזבו”

ראש העיר לוד, יאיר רביבו השתתף  בדיון בכנסת להשקת שדולת הערים המעורבות, ונשא דברים בפני המשתתפים, בהן חברות הכנסת העומדות בראש השדולה – גילה גמליאל, קרן ברק ורות וסרמן-לנדה.

צילום: אתר עיריית לוד

רביבו היה למעשה הדובר המרכזי שהוא לא חבר כנסת, כמי שהביא את דבר הרשויות המקומיות בשם ראשי הערים מעורבות. “מיום שנבחרתי לראשות העיר לפני 8 שנים עיקר עיסוקיי היה בביטחון האישי של התושבים”, פתח ראש העיר. “30 יום קודם הפרעות בלוד – אני חזיתי והתרעתי ואף איימתי שבעוד 30 יום אסגור את העיר אם לא יעשו משהו דרסטי וזה אכן קרה בעצמו”, הוסיף רביבו וציין כי “חלק מהנוכחים כאן כעת היו בכנס חירום שערכתי בלוד באותן הימים – וכששאלו אותי איך זיהית את אשר הולך להיות, עניתי שזו הייתה תחושת בטן שלי, אני מדבר עם אלפי תושבים במשך שנים וחש את השטח הבוער. זה הלקח המרכזי, המנהיגים המקומיים יודעים טוב יותר מכל גורם ממשלתי. גם לשב”כ התרעתי רבות וביקשתי שייכנסו ללוד, וכיום הם עושים בלוד עבודה נהדרת כבר ארבעה חודשים מאז הפרעות”.

על הנשק הלא חוקי, שיתף רביבו כי “אמרו לי כל הזמן ‘זה פלילי, זה פלילי’, אך בסוף אנחנו רואים שהגבול בין הפלילי ללאומני היה מאוד דק. אותם נשקים שנמצאים בכמויות אדירות, יכולים להיות מופנים גם אחרת, הכל ברמת נפיצות מאוד גבוהה. הייתי מהראשונים לדרוש את איסוף הנשק ומיגור הפשיעה”.

ראש העיר קרא לחברי השדולה וביקש להגדיל את נוכחות המשטרה בלוד. “לא ייתכן”, ציין בפניהם, “כי גודל תחנת המשטרה נקבע לפי מס’ הנפשות בעיר ובשל כך בלוד יש רק כ-150 שוטרים, כמו בהרצליה ובמודיעין. מס’ האירועים בלוד גדול לאין שיעור מערים אלו. בשעות הלילה יש רק ארבעה שוטרי סיור – כאשר צריכים לפחות עשרה בכדי להגיע לכל שכונה בעיר. ביום-יום צריכים להיות 300 שוטרים בתחנת לוד, בכדי לדאוג לשקט וביטחון אישי”.

המצב בלוד הוא “שקט מתוח” ציין רביבו ודרש כי “חובה עלינו כעת להגביר את הביטחון האישי על-ידי הוספת מצלמות, הגדלת כוח המשטרה וכד’. אנו דורשים לחזק את העיר באמצעות הוספת תקציבים, הטבות מס ועוד”.

ראש העיר פנה לציבור היהודי והערבי ואמר כי אסור שהתושבים החזקים יעזבו – כי אוכלוסייה חזקה היא לטובת קידום העיר בלבד. “ליהודים אני אומר – הערבים לא יעזבו את לוד, ולערבים אני אומר – לא כדאי לכם שהיהודים יעזבו, כי אוכלוסייה חזקה שעוזבת מחלישה את העיר. יש לנו רק אינטרס אחד – לחיות יחד”.

לסיום ביקש רביבו ואמר לנוכחים כי “המשטרה עושה את עבודתה אולם יש לקונות ובעיות הדרושות תיקון בשלושת הרשויות: ברשות המחוקקת – בכנסת, צריכים להביא לשינוי חקיקה מהיר ולהחמיר את הענישה על אחזקת נשק לא חוקי ועל ירי. ברשות הממשלתית – בה אנו פועלים לקידום החלטת ממשלה לתקצוב וקידום העיר לוד, וברשות השופטת – שהשופטים יבינו באיזה קלות בלתי נסבלת משחררים פושעים ופסקי הדין הם קלים ולא מרתיעים.

“תנו את ההכרה לערים במעורבות כערים בעדיפות לאומית, תנו לנו הכוח ותמריצים להצליח להביא ללוד זוגות צעירים, אוכלוסייה חזקה ויציבה בכדי לדאוג לעתידה של העיר”, סיכם ראש העיר לוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן